Forside / Aktiviteter og konserter / Aktiviteter - Arkiv / Sing & sail - på tokt med Christian Radich

Sing & sail med Christian Radich

Invitasjon til en seilas med sangglede og masse godt humør!

Seilskipet Christian Radich ble bygget som skoleskip i 1937, og var spesialbygget for opplæring. Fortsatt er skuta i drift med ulike inkluderings- og opplæringsprogram.

For første gang i år arrangeres Sing & Sail - og du er invitert til å delta!

Dette blir et seilas med sanglede og godt humør. Turen passer for alle sang interesserte enten du synger i kor eller synger hjemme. Her skal vi ha det gøy, lære, inspirere og stifte nye bekjentskap.

Tid og sted
Lørdag 24. juni er det avgang fra Sandefjord
Torsdag 29. juni blir det ankomst i Stavanger

Medlemmer i Norges Korforbund får 10 % rabatt!

Mannskoret Tordenskiolds Menn er med på turen, og vil lede sangen.
De vil lære bort shanties, holde workshops om bord og arrangere konserter.

I tidligere tider sang man på skutene for å gjøre arbeidet lettere, derav oppstod shanties. Enten du er glad i å synge eller ikke, blir du garantert revet med av stemningen og gleden som Tordenskiolds Menn skaper underveis over Skagerrak og videre til Stavanger. Tordenskiolds Menn er mer enn et kor – det sosiale er vel så viktig som det musikalske og de sprer sangglede. Repertoaret deres spenner fra klassisk nasjonalromantikk via egne skrevne humor- og alvorsanger til velkjente coverlåter. På turen vil de ha daglige workshops og konserter hvor de får med seg alle på shanties og allsang. Det skal høres når vi ankommer Skagen og enda mer når vi ankommer Stavanger etter endt tur.

Les alt om turen og skuta, og finn påmeldingsskjema her: Sing & Sail - Christian Radich

Plakat for print finnes her.