Forside / Dirigent / Ledige dirigentjobber / Oslo-Akershus

Oslo-Akershus

Kor i Oslo-Akershus som søker dirigent

Karl Johan Koret søker ny dirigent

Handelsstandens Sangforening – Karl Johan Koret søker ny dirigent fra august 2024

Vi søker ny dirigent til et av Norges eldste mannskor, etablert i 1847.

Koret består av 25 aktive sangere. Vi har et stort og variert repertoar som både ivaretar mannskortradisjonene fra den gangen mannskor bidro til å bygge Norge som selvstendig nasjon, til nyere sanger og komposisjoner over flere sjangere.

Det er et meget godt sosialt miljø og samhold i koret.

Som det eneste fra Norge, har koret deltatt i The London Welsh Male Voice Choir i Royal Albert Hall i 2014 og 2018, sammen med 700 mannlige korister fra hele verden. Koret har en ambisjon om å gjenta dette. Koret holder jevnlige konserter på Østlandet og har flere utenlandsturer bak seg.

Koret disponerer flotte øvingslokaler i Paleet midt på Karl Johan og øver hver mandag kl. 18.00 – 20.30. Koret har fri i sommermånedene.

Korets faste pianist er Natasja Rybak.

Hvis du er interessert i å bli vår nye dirigent, håper vi at du sender en søknad til styrets formann Ketil Lyng, inneholdende CV og gjerne med referanser, til e-postadresse: lyng.ketil@gmail.com innen 19. april 2024. Har du spørsmål, kan du også ringe styrets formann på 977 55 627.

Du finner oss på www.karljohankoret.no

HØRER VI FRA DEG?

Publisert 20.03.24

Er du Markakorets nye dirigent?

MARKAKORET i Oslo søker ny dirigent fra medio august 2024.

Markakoret er et blandet kor med base i Nordre Aker i Oslo. Koret ble dannet midt på 1980-tallet og teller i dag 28 medlemmer.

Vi øver i herredsstyresalen på Tåsen skole hver onsdag fra kl. 18:45 til 21:15.

Repertoaret spenner vidt, fra viser, folketoner og madrigaler, til motetter og annen vakker kirkemusikk, samt andre klassiske verk.
Koret har mange erfarne korsangere og er opptatt av å være i musikalsk utvikling både når det gjelder klang, rytme og i valg av repertoar.

For mer informasjon om repertoar se konserter på vår hjemmeside https://markakoret.no

For ytterligere informasjon kontakt korets leder: Vegard Ytterland, tlf 92648066, vegardytterland3@gmail.com

Søknad sendes til: markakoret@gmail.com

Søknadsfrist: 14. april 2024

Aktuelle søkere vil innkalles til intervju og ev. prøvedirigering rundt månedsskiftet april/mai

Kammerkoret KORiOSLO søker ny dirigent fra høsten 2024

Kammerkoret KORiOSLO søker ny DIRIGENT fra høsten 2024

Koret ble stiftet av vår nåværende dirigent Tom Wiklund i 1987
Han har gitt beskjed om at han gir seg til sommeren, og vi søker hans etterfølger.

Vi er 25 dedikerte og notekyndige sangere som øver ukentlig i Torshov kirke.

Repertoaret er hovedsakelig klassisk, både med og uten orkester.
Vi har ofte samarbeidet med andre kor når det gjelder støtte prosjekter,
F.eks. Mendelsohns Elias og Faurès Requiem. I april i år synger vi Händels Messias.

Men, vi trives like godt alene med julekonserter og intim a cappella-sang

Konkurransedyktige betingelser

Lurer du på noe, kontakt Beate M. Bang på sms: 917 06 287

Søknad sendes til nigel.parker@sottovoce.no innen 20. mars 2024

Publisert 20.02.24

Bryn Korforening søker ny dirigent

Er du vår neste kordirigent?

Bryn korforening i Oslo søker ny dirigent fra mai/juni 2024. Vår nåværende dirigent og sangpedagog har vært hos oss i 10 år, og ønsker seg andre utfordringer.

Bryn korforening er et blandakor med ca.30 medlemmer, og har et allsidig repertoar, både viser, pop, jazz, og klassisk. Koret ble stiftet i 1922, og vi er svært stolte av å være det eldste blandede koret i bydelen vår.

Vi ønsker oss en kompetent og uhøytidelig dirigent som også kan spille piano.

Koret øver hver onsdag kl.19.00-21.30 i Østre Aker menighetshus, Ulvenveien 110, 0665 Oslo.

Søknad kan sendes på mail til korets leder Inger Lise Bollom: ingerlisebollom@gmail.com

Ytterligere opplysninger kan fås av henne (tlf. 993 22 715), eller du kan ta kontakt med korets nåværende dirigent, Øystein Elle, oysteinelle@hiof.no (tlf. 911 59 459).

Søknadsfrist: 1. mars.

Publisert 08.01.24