Forside / For Kor / Rabattsider / Strex- smittesporing for arrangementer

Strex- smittesporing for arrangementer

Effektiv smittesporing på 1-2-3

Hvis koret ditt skal ha en konsert eller et annet arrangement, så er dere forpliktet til å registrere deltakerne av hensyn til smittevern. Til nå har det vært ulike måter å registrere deltagelse på, og ofte har dette vært manuelt foretatt med blyant og papir, og lister som må oppbevares for evt. å bli tatt i bruk.

Norges Korforbund har inngått en avtale med selskapet Strex AS, som er eiet av Telenor, Telia og ICE, om en enkel registreringsløsning basert på SMS. Som medlem i Norges Korforbund får koret ditt rabatt på etablering av denne tjenesten.

Løsningen er veldig enkel for de som kommer på arrangementet: De sender en SMS med et kodeord som gjelder for ditt kor. De får så en SMS i retur med lenke til et enkelt skjema der de skriver inn navnet sitt. Dersom personen ligger inne på Gule sider, så fylles navnet ut automatisk.

Du kan teste løsningen ved å sende SMS med kodeordet KOR til 1901, registrer deg så seg du hvordan dette fungerer, (koster ingenting).

Pris for koret:

• Etablering før første konsert: 300,- kroner (ordinær pris kr 500,-)
  • SMS som sendes til hver konsertbesøkende: 35 øre pr stk
  • Oppslag: 60 øre oppslag av navn for å logge deltagere / sangere

Strex Smittesporing - Slik virker løsningen

Alle som skal arrangerer en konsert, arrangement, seminar eller liknende får sitt eget kodeord og hver besøkende kan registrere seg lett. Koret får egen innlogging via web. Her kan hvert kor få en liste som lastes ned elektronisk og tas vare på.

Listen kan ved behov sendes i sin helhet, f.eks. på Excel til kommunen som skal foreta smittesporing hvis en av deltagerne er smittet. Eller arrangøren kan enkelt sende ut en SMS felles til alle deltagerne på møtet.

>>  Strex Smittesporing finner dere her ved å klikke her.

Her kan dere melde deres interesse for løsningen. Når koret har registrert seg vil firmaet Strex ta kontakt. Dere forteller da at dere er medlemmer av Norges Korforbund, og dere vil da få medlemsfordelen med redusert pris.