Forside / For Kor / Noter og repertoartips / Sangheftene Samstemt

Samstemt - sanghefter med øvingsfiler

Samstemtheftene

Sangheftet Samstemt Jul

Samstemt Jul -  11 julesanger inkludert øvingsfiler.

Samstemt Jul

11 vakre julesanger for blandet kor. 6 av disse i helt nye arrangement.

Julesanger med ulik vanskelighetsgrad, og med gode lydfiler for innøving

• Den fattige Gud
  • Opp, gledest alle, gledest no
  • Et lys imot mørketida
  • Jula hjemme
  • Kling no, klokka
  • No koma Guds englar
  • O jul med din glede
  • Du grønne, glitrende tre, god dag (Grieg)
  • Du grønne, glitrende tre, god dag (Weyse)
  • Romjulsdrøm
  • Tenn lys

En fin anledning til å fornye julekonsertene i flere år fremover!

Klikk her for å se prøveeksemplar og bestille Samstemt Jul

Det er gitt tilskudd fra NOPA til nye arrangement.

Norges Korforbund og Norsk Musikkforlag har utarbeidet sanghefter med øvingsfiler

Håpet er at disse heftene kan bli til et felles repertoar for norske kor som vi kan synge når korene møtes på felleskonserter, festivaler, sangerstevner og lignende.

Samstemt for blandakor ble utgitt i 2020 og ble en knallsuksess, som senere ble supplert med Samstemt for dame- og mannskor. Det har vært et poeng for oss at sangene skal ha norsk tekst og ikke være for vanskelige. Målet vårt har vært å bidra til fornyelse med et repertoar som kan synges av mange. To av sangene går igjen i alle heftene, og gjør det mulig å få til samspill på tvers av kor.

Ordinær pris på heftene er kr 189,-, men Norges Korforbunds medlemskor har 15 % rabatt hos Korsenteret/Norsk Musikkforlag. Alle heftene med øvingsfiler kan kjøpes for kr 160,- pr. stk.

Sangene i Samstemt er spesielt egnet å jobbe med fordi det følger med gode øvingsfiler.
Øvingsfilene er tilgjengelig gjennom nettsiden og mobil-appen Choralpractice. Her kan man høre alle stemmene eller bare egen stemme. Enkelt å bruke!

I denne YouTube-videoen kan du lytte til korarrangementet til Jahn Teigens "Optimist", som er laget spesielt for Samstemt:

Klikk her for å kjøpe Samstemt!