halsakoret

Halsakoret vart stifta i 1998 da Halsa songlag og Valsøyfjord songlag slo seg saman. Halsa songlag ble stiftet i 1938, mens Valsøyfjord songlag så dagens lys allerede i 1926. Mange av medlemmene har sunget i koret i over 40 og 50 år.

Vi er eit blandakor som høyrer til i Halsa-delen av Heim kommune, og vi øver på Halsaskolen kvar tirsdag.
Dirigenten vår er Bjørn Leifsson

Koret arrangerer flere grendekonsertar i løpet av året, og deltek også på arrangement i andre sin regi både i og utanfor eigen kommune. Vi stiller opp når det er ønske om det. På 17 mai synger vi både på aldersjeimen og på skolen. Kommunale konserter som Vårbrus og julekonserter i kirkene deltek vi ogå på. Likeså kulturminnedager og tilstelninger av ymse slag. Vi meiner sjølv at vi er ein viktig brikke i kulturlivet. Vi har år om annet også større prosjekt. I egen regi eller i samarbeid med andre kor.

Halsakoret deltar på stevner eller arrangerer korturer hvert år. Og har gjerne et årlig seminar for forbedret korsang.

Fra 01.01.2020 ble Halsa kommune slått sammen med Hemne og Snillfjord kommuner og blir til Heim kommune. Samtidig skifter vi fylke til Trøndelag og vil tilhøre NK Sør-Trøndelag.

Leder: Juanita Møkkelgård
Dirigent: Björn Leifsson