kjølenkoret

Kjølenkoret er et SATB blandakor med medlemmer fra de tre små bygdene Gratangen, Lavangen og Salangen. Vi er et kor som koser oss med sang hver uke, og gleder oss over å kunne lære mange fine sanger sammen. Vi synger norske tradisjonelle låter, kjente poplåter fra det store utland, salmer, musikaler, jazz, etc. De siste årene har vi satset stort på julekonserter og har tidligere samarbeidet med for eksempel Magnus Wærnes, Hanne Krogh, og Egil Eldøen. De siste fem årene har Steinar Krogstad (fra stage dolls og Åge og Sambandet) laget rytmer til korsangen vår, i tillegg til andre flotte musikanter.
Vi øver hver tirsdag, i Gratangen kirke og kulturskolen i Lavangen. Hvis dere lurer på noe kan dere ta kontakt med leder Anette Dalbakk på 48443934 eller e-post: kjolenkoret@gmail.com

Sjanger: Klassisk

Leder: Anette Dalbakk