bris

Koret Bris har eksistert siden 2008, og er et rent damekor. Koret Bris er registrert i Brønnøysundregisteret, og koret er medlem i Norges korforbund.
Koret har 32 medlemmer, fordelt på 1 og 2 sopraner og 1 og 2 alter.
Kontingenten er kr 950 pr. halvår.
Koret Bris ønsker å jobbe med prosjekter med ulike temaer innenfor forskjellige sjangre. I tillegg til prosjekter har vi ofte arrangert julekonsert og stilt opp på ulike mindre arrangementer. Vi bruker gjerne koreografi og andre musikere i våre prosjekter. Vi ønsker å være et allsidig kor med mye energi og sangglede. Vi ønsker også å delta på lokale arrangementer ved forespørsel, og deltar gjerne sammen med andre artister og kor. Ved hjelp av vår flinke dirigent og musiker har vi brukt en del egen arrangerte noter med godt hell.
Vi vant vår klasse i NM i kor i 2019 og fikk prisen for best sammensatte program, og vi deltok igjen i NM i 2021.
Høsten 2022 framførte vi vår store satsning med teaterkonserten Svarta Bjørn etter lang tids øving og flere utsettelser p.g.a. pandemien.

Leder: Bente Fossgård Bjørbekk
Dirigent: Lars Inge Tverberg