coradium

Coradium er bedriftskoret til Radiumhospitalet. Koret er et blandet kor med 36 medlemmer og vi har stor musikalsk spennvidde. Vi synger alt fra populærmusikk, visesang, klassisk musikk til større korverk. Dirigent for koret er Jan Tariq Rui-Rahman, som er en musiker og dirigent med lang og bred musikkerfaring. Koret samles til vanlig hver tirsdag 16.45 - 19.15 til øvelse på Radiumhospitalet.

Vi er et aktivt og engasjert kor som alltid ønsker å strekke seg lenger rent musikalsk og vår eminente dirigent Jan Tariq er flink til å utfordre oss. Hvert år samles koret til korseminar for innøving av repertoar så vel som å få faglig påfyll fra en sangpedagog som lærer oss nye teknikker for å formidle musikk. Korseminarene er svært viktige for korets kvalitet og musikalske videreutvikling, og for å sammensveise koret sosialt.

I tillegg til ukentlige øvelser og innøving av repertoar, er det viktig for koret å ha et meningsfylt mål med vår sang. Vi i Coradium ønsker å glede pasienter og støtte opp under det viktige arbeidet som Radiumhospitalet gjør for mennesker med kreft og deres pårørende. Koret gjør dette jevnlig gjennom konserter og arrangementer på Radiumhospitalet og Vardesenteret. I forbindelse med den årlige julekonserten bruker vi konsertreportoaret når vi går en runde og synger julen inn for pasientene på avdelingene i Radiumhospitalet.

Du er velkommen til å høre på oss !

Leder: Jorunn Berge Foss
Dirigent: Jan Tariq Rahman