ikor

iKor er et blandakor fra Stavanger og har sin opprinnelse fra bedriftskorene i Saga Petroleum og Baker Hughes, som begge ble etablert på 90-tallet. Korene ble offisielt slått sammen i 2003. Vi er et selvstendig kor og har i dag ca. 45 medlemmer. Korets overordnede mål er å dyrke sanggleden blant korets medlemmer samt øke korets totale sangprestasjoner. Vi legger også stor vekt på det sosiale. iKor er et allsidig kor som synger ulike sjangre som pop, rock, viser, klassisk etc.

iKor har en musikalske leder som heter John Gunnar Akerø. John Gunnar har lang fartstid innenfor kor og musikkbransjen i Stavanger. Han arrangerer selv mesteparten av repertoaret iKor benytter, og koret har derfor et unikt og et tilpasset sangmateriale.

Vi øver i kantinen hos iPark på Ullandhaug i Stavanger, mandager kl. 18.00-20.00

Sjanger: Pop/Rock

Leder: Inger Sofie Kristiansen