bøneskoret

Bøneskoret er et blandetkor som startet i 1997, og teller i dag rundt 60 medlemmer. Repertoaret er allsidig, med alt fra populærmusikk og viser, kirkemusikk og større korverk, til folketoner og musikaler. Bøneskoret øver på Bønes skole hver torsdag
fra 19.00 til 21.15. Per Gunnar Afheim er korets leder.
Jens Holstad er korets dirigent og kommer fra Hareid på Sunnmøre.Han er
utdannet ved Barratt Dues Musikkinstitutt i Oslo.
Jens har over 30 års erfaring som musikkpedagog,
musiker, orkester- og kordirigent.
Jens Holstad ble i 2005 tildelt Kulturprisen
for Fyllingsdalen og Laksevåg bydeler.

Bøneskoret avholder konserter i ulike anledninger og september 2022 hadde Bøneskoret sin 25 års Jubileumskonsert i Fana kulturhus.
Første søndag i desember holder Bøneskoret sin årlige førjulskonsert i Storetveit kirke. Denne konserten er blitt en tradisjon og vi fyller kirken.
Annethvert år prøver vi å reise på en utenlandstur og opptre med korsang, gjerne også i samarbeid med et lokalt kor.
Vi kan nevne turer til Spania, Italia, Polen og Skottland.
Bøneskoret er et lunt og kjekt kor å synge i. Vi er kontinuerlig på jakt etter nye og spreke stemmer, som kan være med å løfte oss videre til nye høyder.Vi bruker mye våre egne solister. Dersom nettopp du kunne tenke deg å synge med oss, er det bare å ta kontakt her. Velkommen!

Leder: Per Gunnar Alfheim
Dirigent: Jens Holstad