dkor

D'KOR

D'kor er et blandakor fra Bærum som ble grunnlagt i 2010, og ledes i dag av dirigent Simon-André Jacobsen. Vi er for tiden rundt 47 aktive medlemmer, og er med det et av Bærums største kor - og også et av de triveligste, mener vi selv.

Repertoaret er variert og spennende, og vi har vært innom svært mange sjangre i løpet av de siste årene; som sakral kirkemusikk, opera, klassisk, samtidsmusikk, pop/rock, irske sanger, jazz, norsk folkemusikk, haitiske sanger, drikkeviser, m.m. Vi har satt opp både Faurés og Mozarts requiem med orkester, vi har arrangert Irsk aften med profesjonelt irsk band i Bærum kulturhus, hatt Queen-prosjekt med Øystein Fevang og vært med på operaprosjekt. D'kor ønsker bredde.

I 2020 feirer D’kor 10-årsjubiléum, og en rekke spennende arrangementer vil finne sted i løpet av året. Det hele avsluttes med en stor jubileumskonsert 5. desember 2020.

Vi har et svært godt miljø og synes det er viktig å integrere nye medlemmer, vi holder prøvesang ved oppstart av hvert semester. For øyeblikket har vi ledige plasser i tenor- og bassgruppa. Vi øver på Steinerskolen på Grav i Bærum på tirsdager.

Kontaktpersoner:
Leder: Elisabeth Biørnstad 41308048 - elisabiorn@gmail.com
Prøvesang: Beate Varre Sandøy, 93099899- beate@haanesimport.no

Se egne hjemmesider eller Facebook for ytterligere informasjon (linker over).

Leder: Elisabeth Biørnstad
Dirigent: Simon-André Jacobsen