maxime

Vokalgruppa MAXIME består av 5 erfarne og entusiastiske sangere som holder til i Follo og Indre Østfold. Solistensemblet består av 2 flotte damer og 3 menn, alle i sin beste alder! Musikalsk leder er Inger Torbjørnsen, bosatt i Ås. MAXIME synger hovedsakelig rent a cappella, dvs. uten bruk av instrumenter. I stedet imiterer de instrumenter slik som bass, rytmeinstrumenter, trumpet, o.l. ved å bruke sine stemmer. Dermed skaper de musikk som svinger og som publikum tydeligvis elsker å høre. Dessuten er repertoaret fullstappet av kjente svisker innen populærmusikken fra 1950-tallet og frem til i dag.

MAXIME må kunne sies å være en av distriktets bedre vokalgrupper for tiden, og publikum sammenligner dem ofte med profesjonelle grupper som man hører på radio og TV. De har et svært variert repertoar og opptrer i mange ulike sammenhenger, alt fra private jubileumsfester til julebord og oppdrag for næringslivet eller ute på store torg. I tillegg produserer gruppen egne konserter som de presenterer rundt på distriktets hyggelige caféer. Uansett format kan man se at medlemmene i MAXIME elsker å opptre for publikum! Så har da også vokalgruppen som motto at publikum skal bli i godt humør av å høre og se dem på scenen!

I tillegg påtar MAXIME seg sangoppdrag for private, bedrifter og det offentlige, hvor de tilrettelegger det musikalske programmet til anledningen, gjerne kombinert med noen gode historier som setter publikum i et godt humør. Gruppen opptrer like gjerne akustisk i mindre lokaler som i større sammenhenger (torgkonserter o.l.) hvor de bruker eget lydutstyr.

Sjanger: Pop/Rock

Leder: Inger Torbjørnsen