cæciliaforeningen

Cæciliaforeningen er et blandet kor som ble startet i 1879 og som er Norges eldste oratoriekor. Vi er et frittstående kor som eier og styrer seg selv. Vi er ikke tilknyttet noen menighet eller institusjon.
Cæciliaforeningen er et livskraftig, aktivt og stort kor med et høyt ambisjonsnivå, og vi søker stadig etter nye musikalske utfordringer. Selv om koret hovedsakelig fremfører større klassiske verk med orkester og solister, er også a cappella en del av repertoaret.
Vi tar stadig inn nye medlemmer. Se våre nettsider www.ceciliaforeningen.no for mer informasjon. Vi øver hver mandag kl.19-21.30 i Professor Dahls gate 30, Oslo. Er du interessert, kan du komme og være med på en øvelse. Før opptak må nye medlemmer prøvesynge for dirigenten.

Vi har våre tradisjonsrike konserter med Bachs Juleoratorium i desember, og forbereder konsert med italiensk barokkmusikk i mars.

Hva kan vi tilby nye medlemmer?
- en meget dyktig dirigent
- egen pianist
- gode, sentrale øvingslokaler
- en spennende sammensetning av musikkverk fra forskjellige epoker
- mektige konsertopplevelser med profesjonelle sangsolister og orkestermusikere
- hyggelige medsangere i alle aldersgrupper
- medlemmer under 25 år betaler ikke kontingent, de mellom 25 og 30 år betaler halv kontingent

Vår e-postadresse er post@ceciliaforeningen.no. Ta gjerne kontakt!

Sjanger: Klassisk

Leder: Marit Rosenvinge