sognbirds

Sognbirds ble stiftet 20. januar 2016. Vi var en gjeng på ni damer som hadde sunget sammen før og som hadde lyst til å starte noe nytt. Etter hvert kom flere medlemmer til. I dag er vi rundt 20. Flesteparten av oss sogner til bydel Nordre Aker. Vi synger rock, pop, jazz, viser og musikaler. Vårt fokus er sang- og formidlingsglede, musikalsk samarbeid og utvikling i et sosialt godt og hyggelig miljø. Vi øver tirsdager mellom 19 og 21 på Berg skole.

Vi synger for det meste rock, pop, jazz, viser og sanger fra musikaler. Fokuset vårt er sang- og formidlingsglede, musikalsk samarbeid og utvikling i et sosialt godt og hyggelig miljø.

Dirigenten vår heter Sindre Sandberg Gjærum. Sindre er utdannet i utøvende musikk fra Universitetet i Agder, med tilleggsutdannelse i musikkpedagogikk fra Norges Musikkhøgskole. Ved siden å være solist i en rekke sammenhenger, jobber Sindre som sangpedagog og dirigent. Han har også deltatt i "The Voice" hvor han briljerte med sin herlige soul- og storbandsound.

En til to ganger i året holder koret vårt workshops/seminarer. Vi har hatt besøk av skuespiller Morten Røhrt, eurytmiinstruktør Aurora Thommessen, sangpedagog Ole Andreas Høyberg, gehørlærer Victoria Jakhelln og dirigent Bree Switzer. Vi benytter oss også av egne krefter. Som medlemmer har vi både en yogainstruktør, en musikklærer, en trubadur og en vokalist i storband.

Sognbirds er medlemsstyrt med et valgt styre som jobber i team. Styret velges for 2 år. Styrevervene går på omgang. Høyeste organ er årsmøte.

Vi er et aktivt kor og holder fra 2-6 konserter hvert semester, fortrinnsvis i vår egen bydel. Vi mottar derfor både konsertstøtte og frivillighetsmidler av Oslo kommune.

Vil du synge med oss må du synge rent og være villig til å satse litt.

Kontakt: a-skjerdingstad@getmail.no eller rikke.vagen67@gmail.com

Leder: Anna-Lena Hellmann