åsensemblet

ÅsEnsemblet er et noe utradisjonelt blandakor som for tiden synger mest populærmusikk, rytmisk musikk og gjør spenstige "moves" mens vi synger og har det moro! Dette liker visst publikum, fordi konsertene våre trekker fulle hus. Bildet over er fra 80-talls konserten vår i Ås kino i 2011.

ÅsEnsemblet har et allsidig repertoar, men vi kan vel karakteriseres med en melodiøs og litt moderne sjanger. Vi synger også mer tradisjonelle sanger når det kreves, som f.eks. på julekonsertene våre. Men også der forsøker vi å finne fram til noen sanger som ikke alle synger. Koret arrangerer kabaret/konsert ca. annethvert år og vi holder julekonserter og deltar på andre arrangementer.

ÅsEnsemblet har ca 50 medlemmer. Dirigent og musikalsk leder er Inger Torbjørnsen.
Vi øver mandag kl 18.30 - 21.00 på Ås Ungdomsskole.

Dirigenten vår Inger Torbjørnsen er en dirigent det er lett å bli glad i. Inger er ambisiøs og setter krav og gir seg ikke før det
låter bra. Likevel er sangøvingene aldri kjedelige. Dirigenten vår har nemlig et sjeldent godt humør som smitter over på koret.
Du kan være sliten og trøtt når øvinga starter. Når øvinga er over, er overskuddet på plass igjen og humøret på topp!
Inger mener at et kor aldri skal stå rett opp og ned å synge med korpermen foran nesa. Et medlem i ÅsEnsemblet må pent lære sangene utenat. Når både tekst og noter sitter og permene kan ligge i veska, det er da vi kan lage musikk av sangene våre, sier Inger. Dette gjør at vi også kan bevege oss på scena når vi synger. Derfor er ÅsEnsemblet kjent som koret som aldri står stille.

Kontaktnettet til Inger i sang- og musikk-Norge skaffer oss mange gode instruktører til korseminarene våre og gode musikere til konsertene. Som om dette ikke er nok- Inger lager også korarrangement selv av fine sanger som koret ønsker å synge.

Har
du lyst til å bli medlem? Kontakt Inger dirigent. Som i mange andre
blandakor, er basser og tenorer spesielt velkommen!

Sjanger: Pop/Rock

Leder: Silje Brenna Hansen