Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Sør- og Østlandet / NK Østfold / Prosjektkor Rutter

Prosjektkor Rutter

Prosjektkoret hadde konsert i Eidsberg Kirke 6-mars 2022.

Etter flere avbrudd og utsettelser på grunn av korona fikk koret sin avslutning i Eidsberg kirke.

Det ble en hyggelig ettermiddag. Ca. 20 sangere holdt ut til siste slutt og gledet publikum med flott sang.

Det frister til gjentagelse!

Norges Korforbund Østfold kunne med glede presentere et nytt prosjekt med musikk av den verdenskjente komponisten John Rutter.
(Fra wikipedia) Komposisjonene og arrangementene til Rutter blir fremført over hele verden. Rutter er mest kjent for kirkemusikk, det meste forankret i den britiske korkulturen. Han har komponert og arrangert mange koraler, særlig julesanger, og han har komponert større korverk. Les mer John Rutter.

Prosjektkoret var for blandet kor (SATB) og temaet var John Rutters musikk.

Dirigent for koret var Halvard Tønneberg.
Halvard dirigerer til daglig Hærland Sangforening og satt som musikkfaglig styremedlem i NKØ.

Med på laget var sangpedagog i Helene Haarr som bla. dirigerer Råde vokalensemble.

Pianisten for prosjektkoret het Richard Morgan.

Han er utdannet organist fra England, og han jobber til daglig som pianolærer ved Aurskog-Høland kulturskole.

Styret jobber igjen med å arrangere nytt prosjekt i 2023/24.

Vi holder dere oppdatert!