Forside / Annonser / Kor søker sangere / Oslo-Akershus

Kor søker sangere i Oslo-Akershus

Kammerkoret Le Voci søker nye sangere

Kammerkoret Le Voci arrangerer prøvesang 13. august

Le Voci er et blandakor med 32 medlemmer som synger et bredt spekter av klassisk musikk, folkemusikk og samtidsmusikk, ofte i nye og spennende arrangementer. Nå har vi plass til nye sangere i koret.

Vi øver på OsloMet ved Bislett hver tirsdag fra 18.30-21.15. Vår dirigent er Jon Berg Eriksen.

Vi er et kor med god balanse mellom musikalske ambisjoner og sosialt miljø. Vi er opptatt av at det skal låte bra av koret. I koret er det alltid god stemning, mye humor og masse god musikk! Vi har et godt sosialt miljø som blant inkluderer at vi etter første øvelse i hver måned går på kroa rett ved der vi øver.

Le Voci har 3 - 4 konserter i løpet av året. Konsertene har stor variasjon både i form og innhold. De siste årene har vi blant annet framført en messe av Rossini i Akershus slottskirke med solister, piano og trekkspill, vi har sunget i Sjømannskirken i Stockholm, vært med å framføre Brahms requiem i Berlin og hatt julekonserter i Gamle Aker kirke.

Velkommen til prøvesang tirsdag 13. august.
Dersom du kunne tenke deg å prøve ut koret, ta kontakt med styreleder Trygve Smebye, smebye@online.no, telefon: 970 57 656.

Publisert 8. juli 2024

Tigerstaden Popkor søker sangere

Er du i gang med å planlegge høsten? Da bør du vurdere Tigerstaden Popkor!
Fra høsten vil vi ha med oss enda flere tenorer, 2.basser og 2.alter 😊

Vi vil ha deg

• Som vil være med å gjøre koret vårt enda bedre
  • Som ønsker å synge variert popmusikk fra ulike tiår
  • Som ønsker å utfordre seg på spennende korarrangementer
  • Ikke minst: deg som elsker å synge og gjerne har kor-erfaring fra før

Du får være med på både korkonserter, korkonkurranser, mer uformelle opptredener, korturer og mye, mye mer. Ikke minst øvelse hver uke med en sprudlende og sosial gjeng på ca 40 stk og den fantastiske dirigenten, Karoline Gjertsen!

Vi øver hver mandag fra kl 18:00-20:30 i Dronning Ingrids hage.

Er dette noe for deg?
Send epost til tigerstadenpopkor@gmail.com innen 5.august med litt info om deg selv og sangerfaring + to lydopptak hvor du synger to ulike sanger. Enkelt mobilopptak er mer enn nok!
Prøvesang vil hovedsakelig være 13.august

Hva venter du på? 🤩

Publisert 8. juli 2024

Birkelunden Brøstklang søker nye sangere!

Hvem vi er:
Et kvinnelig vokalensemble med ambisjoner om et høyt musikalsk nivå.
Vi er rundt 20 medlemmer i alderen 30 - 45 år og synger et variert repertoar.
Vi jobber prosjektbasert mot hver konsert, som holdes ca. en gang i halvåret.
Tidligere har vi blant annet tatt for oss folkemusikk, hatt familieforestilling med sanger kjent fra Astrid Lindgrens verden og formidlet drikkevisetradisjonen i perspektiv.
I år har vi satset på en musikalsk hyllest til Oslo i forbindelse med jubileene som markeres og planlegger julekonsert med klassisk tilsnitt.

Vi øver hver tirsdag 18.15-20.45 sentralt i Oslo. Dirigent er Lisa Smith Walaas.

Hva vi tilbyr:
Et høyt musikalsk nivå og mulighet til å utvikle seg som sanger
Stor mulighet til å påvirke korets prosjekter
Et engasjerende og initiativrikt sosialt miljø

Hva vi forventer:
Musikalsk erfaring og/eller notekunnskap
At du engasjerer deg og kan bidra til korets virksomhet og det sosiale miljøet
Egenøving mellom øvelsene

Prøvesang avholdes tirsdag 13. august.

Høres dette ut som noe for deg?
Send litt info om deg selv og din musikalske bakgrunn til kontakt@birkelundenbrostklang.com, så tar vi kontakt for nærmere avtale.

Vi gleder oss til å høre fra dere!

Publisert 24.06.2024