Forside / Dirigent / Ledige dirigentjobber / Oslo-Akershus

Oslo-Akershus

Blandakoret Corazón søker ny dirigent fra høsten 2024

Blandakoret Corazón fra Nittedal søker ny dirigent høst 2024

Corazón er et utradisjonelt, lekent blandakor i Nittedal med rundt 30 voksne medlemmer. Mange av oss har sunget sammen helt siden starten i 2004, og vi har en stabil og engasjert medlemsmasse. Vi liker å utfordre oss selv og stemmene våre, og har etter hvert et repertoar som spenner over de fleste sjangre, fra jazz, pop og rock til viser og tradisjonell korsang. I 2023 har vi utvidet repertoaret med norsk folkemusikk og øver for tiden inn enkelte klassiske musikkstykker.

Hver høst arrangerer vi en stor konsert/forestilling lokalt i Nittedal, der vi synger et sammensatt korprogram ut fra et gitt tema. Årets tema er for øvrig feiring av korets 20 års-jubileum. I tillegg til den årlige høstkonserten arrangerer vi gjerne vår egen julekonsert, og vi deltar på arrangementer sammen med de andre korene i Nittedals rike kormiljø. Vi har også ambisjoner om å kunne ta andre typer sangoppdrag, både som hele koret og i mindre grupper.

Vi øver hver tirsdag fra kl. 18.30 - 21.00 i Galleri Würth på Gjelleråsen (20 min. fra Oslo sentrum). Her har vi god plass i et moderne lokale med god akustikk og utsikt over Nittedal. I tillegg har vi helgeseminarer et par ganger i løpet av året i forbindelse med sesongstart på høsten og oppkjøring til konserter.

Nå har dirigenten vår valgt å si opp sitt engasjement for å prioritere masterstudiet i dirigering ved NMH. Han dirigerer oss frem til og med jubileumskonserten i oktober, og vi søker derfor hans erstatter. Vi ønsker oss en engasjert og kreativ dirigent vi kan utvikle oss sammen med. Rette vedkommende har musikkutdannelse og dirigenterfaring fra tilsvarende kor, og er både tydelig overfor koret og lydhør for tilbakemeldinger, og flink til å kommunisere og samarbeide. Dirigenten blir en del av korets musikkutvalg som er ansvarlig for å sette sammen korets repertoar og planlegge opptredener og konserter i samarbeid med korets styre.

Ta kontakt med styrets leder Julia Köhler-Olsen pr. epost juliak@oslomet.no eller kommunikasjonsansvarlig Jørn Scholz pr. epost jorn@scholz.no så finner vi tid til en prat enten on- eller offline så snart som mulig, og senest 1. august 2024. Eventuell prøvedirigering blir så rett etter skolestart til høsten.

Lønn etter avtale.

Tiltredelse etter avtale og tidligst 1. september 2024.

Publisert: 28.05.2024

Langhus Veldig Blandede Kor søker dirigent fra august-24

Vår flotte og dyktige dirigent, Jacob Beranek Hvattum har flyttet fra vårt område, og har dessverre ikke anledning til å forlenge engasjementet for koret.

LVBK er et blandet kor som for tiden består av 26 medlemmer fordelt på fire stemmegrupper, SATB.

Vårt repertoar er også veldig blandet, vi synger alt fra Grieg og Rutter til Beatles, Abba og folkeviser.

Vi øver torsdager 19:00 -21:30 på Bøleråsen skole i Nordre Follo kommune.

Koret liker å reise på turer i inn- og utland, vi samarbeider gjerne med andre kor om korkaféer og en årlig julekonsert.

I mai/juni -24 deltar vi på Landsfestivalen for kor i Kristiansand.

Vi ønsker oss en dirigent som

• Behersker og har sans for ulike musikksjangre.
  • Har gode pianoferdigheter
  • Har kunnskap om stemmebruk og sangteknikk.
  • Har godt humør, tålmodighet og glimt i øyet.
  • Er engasjert og nytenkende, men samtidig ryddig.
  • Er motiverende, opptatt av kvalitet og korets utvikling.
  • Har mulighet til å være med oss på arrangement utenom korøvelsene.

Ved ønske om ytterligere informasjon ta kontakt med Hanne Berg Ulseth, tlf. 90971858 eller Cathrine Palmgren, tlf. 98016039.

Søknad sendes til lvbkor@gmail.com senest 2. juni

Publisert 06.05.2024