Forside / For Kor / TONO-vederlag

TONO - hvorfor og hvordan rapportere?

Alle kor som holder en konsert - åpen for publikum - er pliktig å betale et vederlag til TONO.
TONO ivaretar komponistenes og arrangørenes rettigheter, slik at de kan fortsette å produsere musikk.

TONO-vederlag

Alle medlemskor i Norges Korforbund kan få refundert dette vederlaget for konserter med billettinntekter under kr 50 000.

Slik går du frem:

1. Søk TONO om komponistenes og sangtekstforfatternes tillatelse til å gjennomføre konsert i god tid før konserten.
    Finn beskrivelse og søknadsskjema fra TONO her.
  2. Rapportere om faktisk gjennomført konsert, senest 10 dager etter arrangement er gjennomført.
  3. Betale faktura til TONO – sjekk TONO-pris for din konsert her.
  4. Sende søknad om refusjon til Norges Korforbund, senest tre måneder etter gjennomført konsert.
    Søknadsskjema for refusjon finner du på innlogget side.

Brukerveiledning fra TONO finner du her.

Spørsmål kan rettes til TONO på e-post til marked@tono.no eller via telefon 22 05 72 00.