markakoret

Markakoret er et blandet kor med base i bydel Nordre Aker. Opprinnelsen – og bakgrunnen for navnet – ligger i Maridalen, der koret ble dannet midt på 1980-tallet. Koret teller i dag 28 medlemmer og øver fast på Tåsen skole hver onsdagskveld.

Markakorets dirigent er Thea Kjeve Fjeldstad. Repertoaret spenner vidt: fra klassisk og madrigaler til folketoner og viser, både på norsk og andre språk. Opp gjennom årene har koret vektlagt å dra på tur en gang i året, og mange av disse turene har gått til Landsfestivalen for kor, bl.a. i Harstad og Trondheim. Skagen har hatt besøk av oss, og vi har vært på korfestival i Brønnøysund. Og sannsynligvis er Markakoret det eneste koret som noen gang har bidratt med kulokk fra Nord-Østerdalen i en kirke i Paris…

Vil du synge i Markakoret er du velkommen til et fellesskap som spenner mye videre enn det musikalske. Og er du på konsert med oss, tror vi også du vil merke den store gleden vi har av å synge i et kor med gode venner og dyktig dirigent!

Høres dette fristende ut? Ta kontakt med leder Vegard Ytterland på vegardytterland3@gmail.com eller mobil 926 48 066. Gjennom en kort opptaksprøve vil dirigenten teste både stemmen og musikaliteten din.

Leder: Vegard Ytterland
Dirigent: Thea Kjeve Fjeldstad