Forside / Blog / Landsmøtet 2024

Norges Korforbunds Landsmøte

22.04.2024 Strategi Sang hele livet Samstemt

Landsmøtet til Norges Korforbund ble gjennomført helgen 19. - 21. april. Nytt sentralstyre ble valgt, gode diskusjoner gjennomført, nyttige innspill ble debattert og gode vedtak fattet.

Landsmøtet ble avholdt med delegater fra hele landet

Norges Korforbund er den største kororganisasjonen i Norge og vi skal arbeide videre for bedre rammebetingelser for voksenkor, både på nasjonalt og lokalt nivå.

Sang hele livet er vår visjon og dette vil vi oppfylle ved å legge til rette for at det skal finnes et kor for alle. Vi vet at det å synge i kor gir glede, fellesskap, livskvalitet og musikalsk utvikling.

Vi vil også fortsette å peke på behovet for god opplæring av pedagoger - slik at sang kan bli en naturlig og viktig del av hverdagen i barnehage og skole.

Vi skal ha fokus på medlemsvekst og sørge for å være den største og mest attraktive organisasjonen for norske kor.

I det Nordiske samarbeidet skal Norges Korforbund ha en ledende stemme. Gjennom vårt medlemskap i Nordisk Korforum skal vi også være tydeligere til stede i det Europeiske korfellesskapet.

Nettsiden er oppdatert med det nyvalgte sentralstyret og komiteer og utvalg.

Øvrige oppdateringer skjer fortløpende, men dersom du ønsker å se glimt fra Landsmøtet så se album Landsmøtet 2025 på Facebook.