SOLA FIDE

Sola Fide er et blandakor/kammerkor, stiftet i 1989, som holder til i Fana like syd for Bergen. Vi teller ca. 40 medlemmer i alderen 30 - 70 år som ledes av dirigenten vår, Janicke Damm Rusti. Hun er en engasjert, inspirerende og meget musikalsk leder.
Vi har et variert repertoar med mange, unike korarrangementer. De siste årene har vi sunget alt fra tradisjonelle salmer til nyere populærmusikk.

Sola Fide er medlem av Norges Korforbund Hordaland, og har Søreide kirke som sitt øvingslokale. Koret holder årlig større vår- og høstkonserter, gjerne med iinnslag fra inviterte, musikalske gjester. Hvert år avsluttes med julekonserter i Skjold Kirke, og i én av bykirkene. I tillegg kommer ulike sangoppdrag, opptredener på institusjoner, gudstjenester osv.

Til nå har koret gitt ut tre CD'er.
Den første, "Mixtum Compositum", i 2002, deretter juleplaten, "Himmeldiamanten", i 2005, og den ferskeste platen, "Til stede", i 2011.

Sola Fide deltar med jevne mellomrom i korkonkurranser - både innlands og utlands, og kan vise til gode resulater i flere ulike klasser.

For mer informasjon om Sola Fide og korets aktiviteter; se vår hjemmeside

Leder: Mette Iversen
Dirigent: JANICKE DAMM RUSTI