TANGEN DAMEKOR

Tangen Damekor ble startet i 1975 som kor for barn og ungdom. Stiftere var Kari Sander, lærer på barneskolen og Knut Nylund, organist. Knut ble korets første dirigent. Mødrene fulgte med til øvelsene, etter hvert gav barna seg, mødrene fortsatt. Tangen Damekor er i dag et aktivt damekor.

I 2023 har Tangen Damekor 17 medlemmer i aldersgruppa 26 til 70 år. Koret har et allsidig repertoar.
Koret opptrer fast på 1.mai arrangementet på Tangen Samfunnshus og ved Allehelgensmesse i Tangen kirke.

Tangen Damekor har arrangert julekonserter i lokale kirker i flere år, gjerne med en gjesteartist. Tangen Damekor reiser gjerne på kortur. Tradisjonen har blitt en tur hvert annet år.

Korets dirigent fra høsten 2016 er Anneli Hætta.

Tangen Damekor øver på Tangen skole hver mandag kl. 18.30-21.00.

Tangen Damekor ønsker seg flere medlemmer.  Koret tar gjerne imot sanginteresserte besøkende på øvelsene.
KOM og PRØV DEG SAMMEN MED OSS!

Leder: Gunvor Stemkjær
Dirigent: Anneli Hætta