SKEDSMO KAMMERKOR

Hjemmeside: www.skedsmokammerkor.no
Facebook:    Skedsmo Kammerkor

Skedsmo Kammerkor ble stiftet i 1989, og har siden den gang vært knyttet til Skedsmo kirke. Korets dirigent fra starten har vært kantor i Skedsmo kirke, Gjermund Bjørklund

Koret synger et variert a-capella-repertoir; fra kirkemusikk til folkeviser og jazz. Foruten å medvirke i Skedsmo kirke ved gudstjenester og andre kirkemusikalske arrangementer, har Kammerkoret profilert seg gjennom konsertvirksomhet i stor og liten målestokk i mange deler av kulturlivet på Romerike.

Koret har også mye samarbeid med andre kor til fellesoppsetninger, og er annet hvert år initiativtager og arrangør av et korprosjekt med oppføring av større kirkemusikalske verker til Nyttårskonserten i Lillestrøm kirke. Bach's Juleoratorium, Händel's Messias, Mozart's Requiem og Bach's nyttårskantate er av de verker som er blitt fremført. Her samarbeider koret med profesjonelle musikere og solister.

Koret deltok på korkonkurransen "Syng for oss" i Bergen 13.-14. juni 2008, og markerte seg bra med en 3.plass i A-klassen. Dette ga blod på tann, og koret har siden deltatt på flere korkonkurranser: Internasjonal sangfestival i Tallin i april 2009, som eneste norske kor. Høsten 2009 vant koret kammerkorklassen i konkurranse i Bratislava. Høsten 2012 deltok koret under NM for kor i Oslo, og fikk en 2. og 3. plass i hhv Sakral klasse B og Blandet kor klasse B. Koret vant Sakral klasse B og kom på 2. plass i Blandet kor B i NM for kor 2019.

Det sosiale er viktig i koret, og koret har bl.a vært på besøk hos vennskapskor i Sverige og Danmark. Koret arrangerer korseminar for medlemmene, og har knyttet til seg dyktige instruktører og sangpedagoger.

Skedsmo kammerkor består i dag av 28 sangere. Koret er stadig ute etter nye, dyktige sangere. Så hvis du er interessert, ta kontakt med oss for prøvesang. Vi øver torsdager fra 18.45-21.15..

Kontakt leder: Kristin Jørgenvåg, Telefon: 92432890

Hjemmside: www.skedsmokammerkor.com