vivace

Vivace er et blandakor med base på Hjelset, 2 mil øst for Molde

Vi har øvinger hver tirsdag kl. 19.00 - 21.30 i kantina på Skjevik barne og ungdomsskole.

Vivace er et italiensk, musikalsk begrep som betyr "livlig" og "levende". Gjennom repertoaret ønsker vi å framstå som et livlig og levende kor.

Koret ble stiftet i 1986. Repertoaret har vært svært varierende i løpet av årene.

Vi har sunget jazz, Negro spirituals og gospel. Vi har blant annet satt opp både Jazzmesse av Askjell Molvær sammen med Ytre Suløens Jassensemble og Duke Ellingtons Sacred Concert med Frimurerlosjens storband og blandakoret Cantato fra Rygge. Viseskatter og salmer både fra inn og utland er på repertoaret. Populærmusikk fra alle tiår de siste hundre år, blant annet Ragtime, Elvis, Beatles, Simon & Garfunkel, Edit Piaf med flere og mange norske kjente og mindre kjente artister. Vi har julekonserter hvert år med tradisjonelle julesanger, både norske og utenlandske. Koret har hatt mange samarbeidsprosjekter med kjente artister og med lokale kor og musikere.

I 2011 ga koret ut CD med et utvalg av melodier fra de første 25 årene.

Koret liker å reise og møte andre mennesker og kulturer. Vi har vært flere turer i Europa; Spania, Tsjekkia, Frankrike, Irland og Latvia, samt en tur til Manila på Filippinene og til New Orleans i USA. Under disse turene har vi hatt opptredener alene og sammen med lokale kor og musikere.

Har du lyst å være med oss å synge så ta kontakt med oss!

Se vår nettside www.vivacekor.no for kontaktinfo, og www.facebook.com/vivacekor for annen info om oss.

Leder: Øystein Jakobsen
Dirigent: Reidun Vorpenes