Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Sør- og Østlandet / NK Sørlandet / Aktiviteter

Aktiviteter og arrangement

Arrangementer 2022-24 å se fram til:

• Velkommen til Landsfestival for kor i Kristiansand, 30. mai-2. juni 2024!

Norges Korforbund inviterer til ny Landsfestival for kor, og Norges Korforbund Sørlandet er arrangør i Kristiansand. Velkommen til en by full av kunst- og kulturarenaer i sentrum. Sørlandet byr på sørlandske spesialiteter, artister, lokaler, seminarer, sjøbad, sanger og hemmeligheder.

• NORGES KORFORBUND SØRLANDET INVITERER TIL:
    NABOKORTREFF / SEMINAR  14. OKTOBER 2023

Sted: KULTURHUSET SPIRA I FLEKKEFJORD

Tid: LØRDAG 14.OKTOBER  – KL. 1000- ca.1600

Vi har gjennomført tilsvarende seminar med mannskorene høsten 2022 i Egersund. Da inviterte vi alle mannskorene i distriktet til spennende seminar i Sangerlosjen: Egersunds Mandssangforening, Flekkefjord Sangforening, Mandal Sangforening og Arendal mannskor.  Det ble et meget vellykket treff under kyndig ledelse av Magnhild Hadland. Hun jobber som utøvende artist/sanger og som sangpedagog, og har også lang erfaring som dirigent.

Denne gangen inviterer vi damekor/ blandakor, i første omgang lokale kor fra Flekkefjord til Mandal.  Opplegget blir det samme som i Egersund med fokus på sangteknikk og innlæring av nye sanger. Målet er at dirigentene samarbeider om 2-3 fellessanger som brukes underveis i kurset, og som korene kan bruke i ettertid.

FORELØPIG PROGRAM FOR DAGEN:

• 1000-1200: Velkommen- introduksjon
  • Teori- Øvelser/oppvarming
  • 1200-1245: Pause med servering
  • 1245 -1415: Jobbe med sanger
  • 1415- 1430: Pause
  • 1430- 1600: Jobbe med sanger/ oppsummering

Kursavgift og påmelding: kursavgift er kr. 250 pr. sanger inkl. servering. Korene melder seg på som kor innen 1. juni og betaler samlet til vår konto 2801.05.08764 innen 1. september.  Liste med navn og antall sangere fra hvert kor sendes innen samme frist til  kaare.eie@me.com

VELKOMMEN TIL SPENNENDE OG LÆRERIKT KORTREFF-MED FOKUS PÅ SANGTEKNIKK  OG SOSIALT OG FAGLIG FELLESSKAP!

• KURS I SANGTEKNIKK PÅ SØGNE GAMLE PRESTEGÅRD.

For tredje gang arrangeres kurs i sangteknikk i regi av NK-sørlandet i samarbeid med Søgne kor (tidligere Søgne Bygdekor). Kurset holdes på Søgne gamle prestegåre 2. nov. 2023. Tidspunkt kommer senere.

Kursholder er sanger og sangpedagog Charlotte Wilhelmsen.