Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Sør- og Østlandet / NK Oslo-Akershus / Oslo-Akershus aktiviteter / 12. september 2024: Kurs i kordrift: Bli en bedre søknadsskriver

Bli en bedre søknadsskriver - kurs i kordrift

Lær om Korforbundets medlemsfordeler og støtteordninger. Hvilke andre støtteordninger finnes det for koret ditt? Norges Korforbund Oslo-Akershus holder kurs i søknadsskriving og styrearbeid, med tips om kordrift og støtteordninger.

Vi følger opp kurset som har blitt en tradisjon i begynnelsen av semesteret for tillitsvalgte, dirigenter og andre interesserte korentusiaster.

Møt sentrale personer fra Korforbundet og andre tillitsvalgte, og få tips og råd om alt fra budsjett, prosjektbeskrivelser til hvilke ordninger som finnes for å søke konsert- og arrangementsstøtte hos Korforbundet, Musikkfondene og Fond for utøvende kunstnere. Kanskje finnes det også andre muligheter?

Kursholdere:

• Martin Borgnes, spesialrådgiver i Norges Korforbund
  • Gunn Karin Aase, styret i Norges Korforbund Oslo-Akershus
  • Beate Styri, musikkansvarlig i styret i Norges Korforbund Oslo-Akershus

Tema:
Hvordan finner jeg nytt repertoar til koret? Må koret mitt rapportere til TONO? Kan vi kopiere notene?

Velkommen til høstens første kurskveld med faglig påfyll om kordrift og styrearbeid.

Hør innlegg og delta i diskusjoner, vi tror på kunnskapsdeling!

Ny som tillitsvalgt?
Hva bør du vite og hvordan få god drift for koret?

Erfaren som tillitsvalgt?
Gode råd kan deles, og det er fortsatt mulig å gjøre en bedre jobb for koret og styret!

Norges Korforbund
Medlemsfordeler, tilskuddsordninger og andre medlemstilbud. VO-rapporteringen, hvordan gjør jeg det best?

Musikkfondene
Bestillingsverk – hvordan søke

Andre steder å søke: Kulturrådet, Stiftelser, Oslo kommune etc…
Vi ser på hvilke muligheter koret har for å bestille verk, få arrangert musikk, engasjere profesjonelle musikere med mere.

Søknadsskriving
Hva du bør skrive, og ting du ikke bør gjøre.

Spør om ting du lurer på!
Et sammensatt panel vil svare på innkomne spørsmål, og spørsmål fra salen.

Målgruppe: Styremedlemmer, dirigenter og andre interesserte korsangere.

Dato: Torsdag 12. september
Tid: kl. 17.30-20.30
Sted: Fagerborg menighetshus, Rosenborggata 3
Arrangør: Norges Korforbund Oslo-Akershus

Arrangementet er gratis for Norges Korforbunds medlemmer, men vi ber om påmelding av hensyn til servering.
Flere fra samme kor kan delta. Andre interesserte korsangere er også velkomne.

Påmeldingsfrist: 11. september 2024 kl. 23.59

Meld deg på her: Kurs om tilskuddsordninger for kor 2024