Forside / Om oss / Våre distriktsledd / Sør- og Østlandet / NK Oslo-Akershus / Oslo-Akershus aktiviteter / 30.11-1.12: Tenn Lys-konsertene

Tenn Lys! - felleskonserter 30. november og 1. desember 2024

Bli med på Norges Korforbund Oslo-Akershus tradisjonsrike førjulskonsert i desember!
Helt i begynnelse av adventstiden, i den mørkeste tiden av året, vil vi tenne lys. Med vår tradisjonelle julekonsert for hele familien ønsker vi å spre varme gjennom ord og toner, og skape stemning med variert musikk. Når publikum omkranses av forskjellige kor på slutten av konserten får også de være med å synge Eivind Skeies vakre sang Tenn Lys med alle koristene.

I år arrangerer vi to førjuløskonsert, én i Oslo og én i Akershus. Ditt kor kan melde seg en av disse, enten koret er Oslo-basert eller holder til i Akershus. Deltagende kor betaler ikke for å delta på konserten, og vi ønsker å tilby konserten som et gratisarrangement for publikum i en tid preget av høye priser og streng økonomi.

Stearinlysene blir tent, korene gjør seg klare for å møte publikum, og vi vil skape ekte førjulsstemning!

Kor som melder seg på vil få tilbakemelding om de får plass på en av årets konserter senest like etter påmeldingsfrist.

30. november i Vestre Aker kirke, Oslo. Konsertstart: kl. 16.00
Konsertkoordinator: Emilie Hafskjold Thoresen, styreleder NK Oslo-Akershus

1. desember 2024 i Greverud kirke, Akershus. Konserttid: kl. 17 - 18.15
Konsertkoordinator: Anita Strømkvist, Kultursjov

Hvert kor får i utgangspunktet synge 10-15 minutter, avhengig av hvor mange kor som melder seg.
Meld koret ditt på her>>>

Påmeldingsfrist: 1. oktober
Vi ønsker dere velkommen til å bli med å forme vår felles julekonsert. Det skal bli storslått og stille, høytidelig og vakkert. Vi gleder oss!

Eventuelle henvendelser/spørsmål til en av disse konsertene kan rettes til: kor@nkoa.no